rugzak vol verhalen

kaatkaatkaat 18 juli 2019
Een boek dat iedere school in de schoolbieb zou moeten hebben staan. Een boek dat iedere schoolgaande tiener aan zou kunnen spreken vanwege herkenbaarheid. Heb je dyslexie, dan is dit boek iets voor jou! Heb je regelmatig lastige situaties met je vriendinnen en stellen die achteraf minstens niets voor, dan is dit boek iets voor jou! Leef je in een een-ouder-gezin, dan herken je jezelf vast! Zit je als enig meisje dagelijks opgescheept met een stel broers; dan laat Jaz je zien hoe het anders kan. Zit er in jouw klas een dramaqueen; dit boek laat je zien hoe je hiermee om kan gaan. Maar ook sociale vraagstukken en maatschappelijke actualiteiten passeren in dit verhaal. Jaz en Nadima leren elkaar kennen in de brugklas. Maar elkaar leren kennen zonder dat je dezelfde taal spreekt is nogal een opgave. Google Translate is slim, maar niet slim genoeg om teksten vol spelfouten te vertalen.. Dus zit er niets anders op dan een beroep te doen op de vindingrijke probleemoplossingen van Jaz. Zonder het einde te verklappen, zal ik je zeggen dat Jaz een kei is in het bedenken van oplossingen. Om nog maar niet te spreken van de trots die Nadima je hoogstpersoonlijk zal laten voelen! Dit boek boeit van begin tot eind.

Meer recensies van kaatkaatkaat