De beste leugen

KarenSteyaert 03 oktober 2020
De vader van Leslie en Robin komt te overlijden en de erfenis moet geregeld worden. In het testament staat duidelijk dat Leslie EN Robin samen naar de notaris moeten. Leslie gaat op zoek naar haar zus en vindt haar, jammergenoeg is Robin overleden aan een overdosis.
Mary, een "look-alike" van Robin ziet het zitten om zich voor te doen als Robin, en samen met Leslie naar de notaris te gaan om het geld te cashen. Zo gezegd, zo gedaan...
Het verhaal wordt in hoofdstukken verdeeld en de hoofdstukken worden telkens uit 1 personage verteld, zijnde Mary, Robin en Leslie. Op die manier leer je als lezer een verhaallijn in verschillende perspectieven kennen.
De auteur gebruikt geen moeilijke woorden of zinconstructies, waardoor je als lezer dit boek op een ontspannende manier kan lezen. De personages zijn voldoende uitgewerkt om alle verhaallijnen goed te begrijpen.
Dit boek was voor mij geen thriller, maar eerder een "spannende" roman, niettemin werd ik wel vastgehouden door het verhaal. Beetje bij beetje komen er leugens aan het licht, en vaak had ik als lezer de leugen niet door. Dit zorgt voor een betrokkenheid.
In het boek komt veel beeldspraak, citaten als levenswijsheden voor. Eentje vond ik heel goed en waarheid : "Leugenaars zijn altijd te gedetailleerd. Mensen die de waarheid vertellen doen niet hun best u te overtuigen..."
Wie houdt van een spannende roman, moet dit boek zeker op het "To Read-lijstje" zetten.

Meer recensies van KarenSteyaert