Het perfecte gezin...een perfecte pageturner

KarenSteyaert 24 november 2023
Achterflap : Caro is getrouwd met de dertig jaar oudere Oscar, een rijke vastgoedmagnaat. Samen met hun zeventienjarige dochter Violet verhuizen ze naar een ruime villa aan de rand van de bossen, waar ze al snel kennismaken met hun nieuwe buren. Wanneer er korte tijd later echter een baksteen door het keukenraam vliegt, vraagt het echtpaar zich af: zijn we wel gewenst in de nieuwe buurt?
Het blijkt het begin van een reeks gebeurtenissen die de relatie tussen Caro en Oscar op scherp zet. Als Violet verdwijnt, verandert hun leven pas echt in een nachtmerrie. Om hun dochter te vinden zijn Caro en Oscar volledig op elkaar aangewezen. Maar zo makkelijk gaat dat niet als je ieder ook nog je eigen geheimen met je meedraagt…

De cover en inhoud van het boek hebben me vanaf het begin getriggerd, en ik kan met zekerheid zeggen dat het een pageturner is.
De hoofdstukken worden verteld vanuit verschillende perspectieven.
Bovenaan het hoofdstuk wordt steeds aangegeven van uit welk personage het hoofdstuk geschreven is.
Dit geeft het boek een dynamische en boeiende dimensie, waardoor je als lezer voortdurend betrokken blijft bij de diverse karakters.
De hoofdstukken zijn kort en zorgen zo voor de vlotheid van het lezen.
De auteur, voor mij tot nu toe onbekend, heeft me aangenaam verrast met haar schrijfstijl en vermogen om een consistente spanning te behouden. Het verhaal werd geschreven in een eenvoudige en beeldende taal.
Ik ben officieel fan geworden en kijk uit naar meer van haar werk.
Het boek heeft een verrassend plot. De verschillende verhaallijnen, die zich afspelen in zowel 2002 als 2023, komen op een prachtige manier samen. De auteur slaagt er in, om de lezer continu te laten gissen en tegelijkertijd de puzzelstukjes op hun plaats te laten vallen.
De afwisseling tussen de tijdsperiodes voegt een spanningselement toe aan het verhaal, waardoor je als lezer constant wordt uitgedaagd om verbanden te leggen tussen gebeurtenissen in het verleden en het heden.
Kortom, deze roman biedt niet alleen een constante spanning, maar ook een meeslepende ervaring waarbij de auteur met finesse verschillende elementen in elkaar laat overvloeien. Een absolute aanrader voor liefhebbers van boeken die je niet meer weg wilt leggen.

Meer recensies van KarenSteyaert