"Je valt voor dit boek"

KarenSteyaert 21 augustus 2020
In Londen wordt de studente Roisin Benting dood aangetroffen in een badkuip die gevuld is met ijs en op haar buik staat een sneeuwbol met het atomium in. Ze is gewurgd. Kort na deze moord, wordt in Brussel een advocaat op dezelfde manier vermoord.
De speurders kunnen beginnen aan hun zoektocht naar de dader. Wat is zijn motief?
Wat is de link met het ijs en de sneeuwbol. Als lezer leren we Sara en Alex kennen.
Samen met binnen- en buitenlandse inspecteurs gaan ze op zoek naar de moordenaar.
De schrijver neemt ons mee naar Brussel, Antwerpen, Franse wijngaarden, Lugano, Sankt Moritz,… Plaatsen die zo goed beschreven worden, dat je je als lezer echt op deze locatie waant. We worden meegenomen naar de “Bonard-dynastie”, waar we als lezer te maken krijgen met veel rijkdom, intriges, familieruzies,… en misschien ook de link naar de vele moorden. Toni Coppers gebruikt een schrijfstijl die vlot en eenvoudig is. Je bent direct mee in het boek en het zet aan tot verder lezen. De personages worden goed uitgewerkt zodat je als lezer de verhaallijnen kan volgen, zonder er veel vragen bij te stellen.
Er ontstaan verschillende verhaallijnen in het boek en leiden allemaal mooi naar het plot.
Het plot is verrassend en geloofwaardig, maar kon misschien nog wat meer uitgewerkt worden.
Coppers zorgt er voor dat dagdagelijkse (herkenbare) emoties en herkenbare gebeurtenissen in het boek voorkomen, die de lezer triggeren, op deze manier bouw je een "band" met het boek op.
Het boek is een thriller zoals we er wel meer kennen, maar toch eentje die de thrillerfans moeten lezen. Het verhaal zit mooi in elkaar, en geeft ons hier en daar wat verrassende wendingen. Ik ben als een blok gevallen voor dit boek, aanrader!

Meer recensies van KarenSteyaert