Je hebt een sterke maag nodig

Karin van Veldhoven 13 juli 2021 Auteur
Beproevingen is het tweede boek van Janine Keijser. Ook dit boek is een spannende eco-thriller en is geschreven, net als Rauw, vanuit het ik-perspectief. De hoofdpersonage kent de lezer al: Lara.

Lara komt terecht in de afschuwelijke wereld van de proefdierlaboratoria en raakt verwikkeld in een web van corruptie, geweld en moord. Ze wordt geconfronteerd met de mishandeling en misbruik van proefdieren. Als lezer voel je haar verdriet, de wanhoop en de afschuw. Haar veerkracht en vasthoudendheid is bewonderenswaardig. Ze zal nooit opgeven en zet alles op alles om de proefdieren te bevrijden, eveneens de dierenactivisten bij wie zij is aangesloten.

De schrijfster heeft duidelijk grondig onderzoek verricht en dat merk je als lezer. Ook in dit boek geeft ze haar personages kennis mee en proef je werkelijkheid door het verhaal heen. Het boek gaat over de problematiek van vandaag en is zeer actueel. De feiten liegen er niet om. Je hebt als lezer een sterke maag nodig.
Beproevingen is een boek met een heldere boodschap: de wereld proefdiervrij. Het boek is voor mij ook een boek over vriendschap. Door dik en dun elkaar steunen, nooit opgeven, en vooral liefde voor dieren.

Meer recensies van Karin van Veldhoven