Een meeslepende roman in tijden van oorlog

Kelly 05 december 2023
Dit verhaal speelt zich af in Italië tijdens de Tweede Wereldoorlog. Ik ben een groot liefhebber van historische romans, zeker wanneer deze tijdens WOII afspelen.
Het verhaal van de Italianen tijdens WOII was me totaal ongekend. Daarom trok mij dit verhaal zo aan.

We schrijven 1943. Italië vecht mee langs de kant van de Duitsers. We ontmoeten Marina, een vrijgevochten vrouw die uiteindelijk de liefde vindt bij pianist Leandro. De lezer wordt meegenomen in hun romantisch avontuur tegen een idyllische achtergrond. Je mag het gerust op het conto van de schrijfster schrijven, ik waande mij echt in Bella Italia!

Voor onze geliefden slaagt het noodlot toe. De oorlog komt steeds dichterbij Castel Gandolfo. De bewoners besluiten te schuilen in de zomerresidentie van de Paus. Helaas blijven de bewoners niet gespaard van hartverscheurende tragedies.

Het verhaal is vlot geschreven waardoor je als lezer als het ware wordt meegezogen naar het Italië van de jaren 40. Je krijgt als lezer een inkijk in de levens van Marina en Leandro en hun dierbaren.

Ik heb gereisd, ik heb gelachen, ik heb geweend. Wat een hartverscheurend maar tegelijk ook een hartverwarmend verhaal.

Dit verhaal moet je gewoon lezen!

Meer recensies van Kelly