Een magisch avontuur voor de jonge lezers!

KimCoenen85 09 december 2021
Voor het lezen:
De illustratie op de cover is prachtig. Het trekt enorm de aandacht en het maakt je nieuwsgierig naar het verhaal. Ik vind de cover bijna een film/animatie poster. Ook de achterzijde heeft naast de beschrijvende tekst ook een hele mooie illustratie van Maxi van Fluks die een knikker betovert.

Tijdens het lezen:
Het verhaal begint met Paula die een oude fles vindt waarin een feetje verstopt zit. De manier hoe dat de personages geïntroduceerd worden in het verhaal is op een hele leuke en speelse manier gedaan. Ze trekt je daar gelijk ook mee de verhaallijn in en je leert de personages kennen.

Conclusie:
Ook dit is weer een verrassend, leuk en origineel kinderverhaal. We beleven het avontuur van Paula die bij toeval in een oude fles een wensfeetje vind met magische krachten en glitterstof. Alleen haar magische krachten zijn niet zo groot, aangezien Maxi een ongehoorzaam feetje is geweest. Pas als ze genoeg goede daden verricht kan Maxi grote wensen vervullen. Maxi is een hilarisch ondeugend en slecht luisterend feetje dat niet altijd even goed nadenkt over haar ideeën, hierdoor neemt het verhaal iedere keer leuke en verrassende wendingen. Het houdt echt de spanning in het verhaal, want gaat dit wel goed aflopen? In het boek zelf zijn ook de prachtige illustraties (in kleur) van Max Meinzold te bewonderen. Deze versterken zeker de kracht van het al mooie verhaal. Hij heeft echt een eigen en originele manier van illustreren die ik erg bewonder.

Het boek is echt een aanrader voor de wat jongere doelgroep die nog niet aan de magische apotheek, Nevermoor en Harry Potter toe zijn, maar wel dol zijn op avontuurlijke en magische verhalen. Zeker met de mooie illustraties is het echt een super leuk kinderboek!

Meer recensies van KimCoenen85