Diep onder de indruk van deze prachtige en spannende roman

KimCoenen85 22 april 2024
Alleen al de intrigerende en fascinerende cover van deze spannende roman, maakt me nieuwsgierig naar het verhaal. Op de cover zien we de helft van een prachtige vrouw die je strak en confronterend aankijkt. De typografie van de titel en ondertitel is op sterke wijze bij het beeld geplaatst. Ik heb hoge verwachtingen.

Kiev, 1937. Mila Pavlitsjenkois een jonge super gemotiveerde studente die het uiterste van zichzelf eist en daarna de zorg draagt voor haar zoontje. Als de Duitsers onder bevel van Hitler de Sovjet-Unie binnenvallen twijfelt Mila Pavlitsjenkois geen moment en meldt ze zich bij het Rode Leger. Als sluipschutter vecht ze niet alleen tegen de nazi's maar ook tegen de vooroordelen dat ze als vrouw voor deze functie wil gaan. Wanneer iemand pr-mogelijkheden in deze succesvolle vrouw herkent, wordt ze in 1942 naar Amerika gestuurd voor een goodwill-avontuur. Tijdens deze tour maakt ze een onverwachte bondgenoot van first lady Eleanor Roosevelt. Tijdens deze tour bundelt iemand uit Mila's verleden de krachten met een vijand die zich dicht bij President Roosevelt bevindt. Hierdoor moeten de twee vrouwen samenwerken om Amerika's oorlogspresident te beschermen.

Van deze spannende roman ben ik diep, erg diep, onder de indruk. Wat een verschrikkelijk heftig, boeiend, intrigerend en goed verhaal. Het is ontzettend levendig, vlot en met veel gevoel en details beschreven, zonder dat het het tempo uit de verhaallijn haalt.

We lezen het verhaal van het hoofdpersonage Mila Pavlitsjenkois. Het personage is erg goed uitgediept en natuurlijk en realistisch neergezet, hierdoor kruip je echt in de huid van deze vrouw. Ook de andere personages in het verhaal zijn realistisch, divers en erg verschillend neergezet. Daarbij maakt het geval dat een aantal personages geheimen en dubbele agenda's erop nahouden het extra spannend. Mila Pavlitsjenkois is een doortastende, perfectionistische en erg sterke vrouw. Doordat het verhaal gebaseerd is op het leven van de echte Mila Pavlitsjenkois maakt het verhaal des te indrukwekkender.

Het verhaal kent een sterke opbouw. We leren Mila Pavlitsjenkois kennen, in 1937, in de situatie dat ze nog een jonge hardwerkende studente is die naast haar studie zorg draagt voor haar zoontje. Hiermee weet Kate Quinn een boeiende basis te leggen tot hoe het personage zich de daarop volgende jaren zich ontwikkelt. De jaren van oorlog, haar tijd aan het front en haar werk als sluipschutter en de gebeurtenissen daaromheen zijn enorm goed beschreven. Hierbij weet Kate Quinn goed te wisselen in verschillende snelheden waardoor het verhaal echt bij je binnenkomt en je pakt. Tussendoor wisselt het verhaal naar 1942, en bouwen we ook vanuit daar nog een super intrigerende, spannende en boeiende verhaallijn op die uiteindelijk samenkomt.

De vrouw met de Rode ster is een super originele, spannende en intrigerende roman die me echt heeft weten te pakken. Doordat het verhaal gebaseerd is op het leven van de echt Mila Pavlitsjenkois maakt het des te indrukwekkender. Het is levendig en vlot geschreven, het kent ontroerende, spannende en aangrijpende gebeurtenissen en het is zonder twijfel een boek waarvan ik diep onder de indruk ben. Dit boek is echt een must-read!

Meer recensies van KimCoenen85