Een heerlijk, fijn en ontzettend leuk laatste deel!

KimCoenen85 28 april 2024
Na het lezen van de eerste twee delen van deze heerlijke romanceserie kan natuurlijk deel drie niet achterblijven. Ik heb dan ook hoge verwachtingen van het derde deel. Inmiddels kan ik zeggen dat ik fan ben van Louise Bay, haar levendige schrijfstijl en mooie verhalen weten me keer op keer te pakken. Hopelijk gaat dat ook met dit verhaal het geval zijn.

Kate woont en leeft al jaren op het landgoed Crompton Estate op het Britse platteland. Ze leidt een zalig en voorspelbaar leven. Ze werkt in de pub en de tearoom op het landgoed en woont op het landgoed in een statig huisje naast haar oma. Ze heeft fijne collega's die eveneens haar vrienden zijn. Haar leven staat op zijn kop als een Amerikaan met een zak geld op het landgoed verschijnt. Deze Amerikaan, Vincent Cove, koopt Crompton Estate en wil er een luxehotel van maken. Kate ziet deze verandering  als iets wat haar complete leven op zijn kop zet. Ze ziet dit dan ook totaal niet zitten en komt samen met haar collega's in het verweer. Maar al snel is niemand het nog met haar eens als Vincent het landgoed en hen allemaal een nieuwe toekomst kans biedt. Kate raakt in paniek.. Waar ze echter nog het meest bang voor is, is dat Vincent erg aantrekkelijk is en haar hoofd op hol brengt.

We volgen in het derde deel het prachtige, mooie en ontroerende verhaal van Vincent en Kate. Louise Bay weet met haar vlotte, levendige en luchtige schrijfstijl weer een prachtige, mooie en betoverende romance neer te zetten waarbij je als lezer weer helemaal bij kan wegdromen.

Louise Bay weet zowel Kate als Vincent op krachtige wijze met veel gevoel, emotie en finesse neer te zetten. Zonder moeite kan ik hierdoor met beide personages mee gaan in hun beleving en het mooie verhaal. Naast de mooie personages vind ik het ook ditmaal erg krachtig dat Louise Bay beide personages een achtergrond en daarmee diepgang heeft gegeven. Vincent koestert door zijn verleden aan bindingsangst en Kate gaat door de gebeurtenissen in haar jeugd gebukt met pleinvrees. Doordat we het verhaal vanuit beide perspectieven lezen, geeft het verhaal ook een heerlijke knetterende spanning tussen de personages.

Het verhaal heeft een mooie en leuke verhaallijn. Het verhaal kent een mooie opbloeiende romance tussen Kate en Vincent, de band van Kate en haar oma en natuurlijk niet te vergeten de koop van het landgoed Crompton Estate dat verbouwd wordt naar een luxehotel. Door deze verschillende wendingen, lijnen en gebeurtenissen is het een vol en rijk verhaal dat je geen moment verveelt. Het is heerlijk luchtig geschreven en ook de pleinvrees van Kate en de bindingsangst van Vincent wordt luchtig beschreven. Wel moet ik zeggen dat ik wat sceptisch was hoe gemakkelijk en snel Kate dit wist te overwinnen, maar toch deed het geen afbreuk aan het totale romantische en mooie verhaal.

Dr. CEO is een leuk, mooi en heerlijk derde deel van de dokter serie van Louise Bay. De verhalen kunnen losstaand gelezen worden, aangezien iedere keer twee nieuwe hoofdpersonages centraal staan. Wel geeft de serie aan personages overlap. Louise Bay heeft een levendige, vlotte en luchtige schrijfstijl en ook dit is weer een verhaal om bij weg te dromen. Een heerlijke romance!

Meer recensies van KimCoenen85