Een spannende, actievolle en goede pageturner

KimCoenen85 01 mei 2024
Na het lezen van Vlijmscherpe tranen en Alle zondaars zullen bloeden kwam ik erachter dat er nog een boek naar het Nederlands vertaald was van S.A. Cosby. Hoogste tijd om ook die te gaan ontdekken. Aangezien ik na de vorige twee boeken wel kan zeggen dat ik S.A. Cosby een fantastische schrijver vindt, heb ik hoge verwachtingen van deze thriller.

Beauregard 'Bug' Montage is een goudeerlijke monteur, een liefhebbende echtgenoot en een hardwerkende vader. Ooit stond Bug bekend als de beste vluchtauto bestuurder van de Oostkust. Inmiddels heeft hij een rustig en fijn leven opgebouwd, maar wanneer deze in elkaar dreigt te storten voelt hij zich opnieuw aangetrokken tot de wereld van kogels en bloed. Een vroegere kennis vertelt hem over een overval op een juwelier die niet mis kan gaan. Bug heeft het gevoel dat hij niet anders kan en neemt opnieuw zijn plek achter het stuur in. Hij wordt achtervolgd door de geest van wie hij ooit was en zijn vader die uit zijn leven verdween toen hij zijn steun het hardst nodig had. Zal Bug een uitweg vinden?

De schrijfstijl van S.A. Cosby spreekt me echt enorm aan en is echt uniek. Hij schrijft vlot, levendig, vol actie en erg rauw en puur. Zijn verhalen hebben ook een diepgang en bevatten thema's als discriminatie, de onderwereld en de zwakkere/armere van de bevolking. Daarbij kennen zijn verhalen veel actie en geweld.

Ditmaal volgen we het verhaal van Bug, ofwel Beauregard Montage. Het personage is prachtig, met aandacht en gevoel neergezet en als lezer kan je je ook helemaal in zijn benaderde en benauwde positie verplaatsen van zijn wil om goed voor zijn gezin en moeder te zorgen, zijn eigen bedrijf draaiende te houden, maar iedere cent om moeten draaien. Waardoor hij een beslissing maakt die zijn leven voorgoed verandert. Ook de andere personages zijn erg realistisch, verschillend en rauw neergezet.

Het verhaal kent een goede opbouw. Doordat het verhaal begint bij Bug als liefhebbende echtgenoot, vader en eerlijke monteur krijg je als lezer sympathie voor het personage. Door de beslissing die hij neemt met alle wendingen en gebeurtenissen die hierop volgen, wordt je als lezer helemaal in de verhaallijn meegesleurd. Het is een verhaal met veel geweld en actie. S.A. Cosby weet hierbij perfect de momenten aan te voelen om de verhaallijn te versnellen, te vertragen of er emoties in te stoppen. Hierdoor is het echt een pageturner geworden die adembenemend spannend en goed is.

Een laatste uitweg is een erg spannende, actievolle en goede pageturner. De manier waarop S.A. Cosby, de rauwe, pure en realistische personages weet neer te zetten is geweldig. Hij heeft een unieke vlotte, levendig en krachtige schrijfstijl en weet je met zijn heftige en spannende verhaal van het begin tot het einde in zijn greep te houden. Wederom, ook dit boek van S.A. Cosby is een aanrader!

Meer recensies van KimCoenen85