Een sprankelend, leuk en mooi verhaal

KimCoenen85 20 mei 2024
Ik las al eerder de tweedelige feelgood serie Iedereen is mooi en De zomer van 1978. Ik heb hierdoor goede verwachtingen van dit nieuwe boek van Claudia. Ditmaal is het geen gewone feelgood maar een erotische feelgood. Ik heb nog niet helemaal een idee, wat ik me hierbij precies moet voorstellen, maar ik ga het vanzelf ontdekken. Het boek heeft een sensuele cover van twee dansende mensen.

Tara is verloofd en ze gaan samen naar een gezellig feest van haar beste vrienden Dan en Rebecca. Ze betrapt hem met een ander achterin hun auto. Tara is diep geschokt en belandt in een burn-out. Ze verliest haar flat en baan en beseft dat ze er vanaf nu alleen voor staat. Tijdens het feestje ontmoette Tara Miguel. Hij is een gepassioneerde popster met roots uit Puerto Rico en moedigt Tara aan haar dromen te verwezenlijken. Zal het Tara lukken om weer opnieuw haar geluk te vinden?

Deze feelgood maakt je vrolijk, energiek en laat je vol passie genieten van een sensueel liefdesverhaal. Claudia Vanzegbroeck heeft een heerlijke vlotte, levendige schrijfstijl en weet in dit verhaal erg goed het gevoel en de emoties van de personages en een heerlijke swingende sfeer neer te zetten.

Het verhaal is geschreven vanuit Tara, deze jonge en redelijk doorsnee vrouw heeft ze erg goed neergezet. Zeker de emoties, gevoelens en gedachten die door Tara heen razen, weet Claudia Vanzegbroeck erg goed over te brengen. Doordat het verhaal begint met het feestje, waarbij Tara haar verloofd betrapt met een ander, ga je door de schokkende gebeurtenis gemakkelijk mee in het verhaal. Ook de andere personages, waaronder Miguel, Rebecca, Dan en Tina, zijn lekker divers en uitgesproken uitgewerkt.

Het verhaal heeft een energieke, levendige en vlotte verhaallijn. Het verhaal kent heerlijke ups en downs, drama en is bij tijden ook erg grappig.. daarbij kent het verhaal ook veel sensualiteit en verlangen. Ik vind het sterk hoe Claudia Vanzegbroeck thema's als: het vinden van je juiste levenspad en het realiseren van je dromen in een fijne en mooie verhaallijn heeft weten te verwerken. Het is echt een verhaal waar je van het begin tot het einde van geniet. De verhaallijn wordt afgerond, maar vraagt ook om meer. Dus ik hoop dat Claudia met een vervolg komt.

Zwoele ritmes in een sprankelend, leuk en mooi verhaal. De personages zijn erg goed uitgewerkt en zeker met het hoofdpersonage Tara kan je helemaal opgaan in haar emoties, gevoelens en gedachten. Het is een vrij vlot geschreven verhaal met mooie wendingen en gebeurtenissen en een hoop sensualiteit. Voor wie houdt van een boek met veel liefde, dans, en de realisatie van je droom.. dan is dit boek echt een aanrader.

Meer recensies van KimCoenen85