Een complexe en mysterieuze thriller

KimCoenen85 20 mei 2024
Eerder las ik ook al het boek Dodelijk verlangen van Lysanne Hoksbergen. Hierdoor heb ik al enig idee wat ik van haar schrijfstijl kan en mag verwachten. Van De verhalenfabriek ontving ik het boek als recensie-exemplaar. Dank je wel. Het boek heeft een echte thriller cover. Op de cover zien we een vouw rennend over het strand in de nacht. In de lucht zijn scheuren te zien.

Julia heeft een perfect leven weten op te bouwen. Ze heeft een goede baan, een mooi huis en een leuk gezin. Het leven lacht haar toe, zolang ze maar niet denkt aan die ene dag uit haar jeugd die haar leven compleet veranderde. Als Julia op het tuinfeest naar haar dochter kijkt, wordt ze overspoeld met oude herinneringen. Al het opgekropte verdriet, de pijn en de schuldgevoelens worden haar teveel. Ze besluit alleen op vakantie te gaan om tot rust te komen en aan zichzelf te werken. Maar als Julia aan zichzelf werkt, wordt ze keihard gestraft. Er wacht haar namelijk iets vreselijks in dat paradijs.

Het is een bijzondere en indringende thriller novelle. Lysanne Hoksbergen weet in haar verhaal erg goed een onheilspellend en duister gevoel te geven.

We volgen het verhaal van Julia, die overduidelijk worstelt met onverwerkte gebeurtenissen uit het verleden. Lange tijd blijft onduidelijk waarmee ze precies worstelt en had ik enige moeite om een goed beeld te krijgen van het personage. Daarentegen weet Lysanne Hoksbergen wel erg goed de emoties, angsten en gedachten van Julia tijdens de vakantie te beschrijven.

Het verhaal zit complex in elkaar, waardoor ik denk dat het verhaal beter tot zijn recht zou komen in een gewoon verhaal, aangezien dingen dan meer uitgewerkt hadden mogen worden. Gedurende het verhaal blijven veel dingen helaas onbeantwoord. Met een schokkend, verrassend en totaal onverwachts plot weet Lysanne Hoksbergen je te verrassen en het verhaal af te ronden.

Hels paradijs en een duistere en mysterieuze thriller. Lysanne Hoksbergen weet erg goed een onheilspellend en duister gevoel in het verhaal te brengen. Ook de gevoelens en emoties van het hoofdpersonage Julia heeft ze goed weten te verwoorden. Met een totaal onverwachts en schokkend einde sluit het verhaal af.

Meer recensies van KimCoenen85