Het eerste deel van een spannende en duistere paranormale romance

KimCoenen85 01 mei 2024
Na het lezen van De professional serie van Kresley Cole is dit weer net een wat ander genre. Toch maakt de cover en de flaptekst me direct nieuwsgierig. Aangezien de schrijfstijl van Kresley Cole me erg aansprak, ben ik benieuwd hoe ze het er in dit genre vanaf brengt.

De krijgsheer.
De meedogenloze vampier-generaal Nikolai Wroth is vastbesloten zijn bruid te vinden. De vrouw die hem kan "bebloeden", waardoor zijn hart gaat kloppen en hij nog sterker wordt. Hij is gefixeerd op macht en kan het nauwelijk geloven als Myst de Begeerd niet alleen zijn lichaam, maar ook zijn ziel tot leven wekt.

De Verleidster.
Myst is beroemd als de mooiste Walkure. Ze wijdt haar leven aan het beschermen van een magisch juweel en het bestrijden van vampiers. Wroth biedt haar de kans de gezworen vijand te kwellen, want met zijn nieuwe hartslag weet ze ook een seksueel verlangen bij hem op te wekken die alleen zij kan stillen. Ze wijst hem af en vlucht, maar de kus kan ze maar niet vergeten.
Vijf jaar lang weet Myst Wroth te ontvluchten, maar dan valt ze opnieuw in zijn handen. Ditmaal pakt hij de macht. Zal hij de tweede kans gebruiken om wraak te nemen, of spelen er nog meer emoties?

Mijn eerste ervaring met een paranormale romance is meteen een hele goede, want met de levendige, vlotte en sfeervolle schrijfstijl van Kresley Cole zat ik snel helemaal in het duistere verhaal.

Het verhaal begint met een introductie van de verschillende mythische wezens in het verhaal en verschillende personages. Dit geeft een korte introductie van welke personages en wezens je daarna in het verhaal kan verwachten.

We lezen het verhaal vanuit Nikolai Wroth een meedogenloze vampier generaal en Myst een Walkure. Beide personages hebben een duister en mysterieus tintje en stellen zich beiden niet volledig aan elkaar open en bloot. Dit geeft een heerlijke spanning en daarbij blijft er voor de lezer ook veel lange tijd onduidelijk.

Het verhaal begint vijf jaar eerder wanneer Myst en Nikolai elkaar onder heftige omstandigheden tegen het lijf lopen. De eerste ontmoeting verloopt daarom onstuimig, hectisch en zorgt bij beiden voor veel verwarring. Daarom duurt het ook vijf jaar voordat ze elkaar weer treffen. Nu is Nikolai vastbesloten wat hij wil en wat zijn doel is en wil hij zich niet meer van zijn stuk laten brengen. Toch brengt het verhaal daarbij weer verrassende wendingen en gebeurtenissen, zeker doordat de Vampiers en Walkuren niet als vrienden bekendstaan. Ook kan je volop genieten van de juicy en spicy momenten en gebeurtenissen die je bij Kresley Cole verwacht. Hierdoor is het totaal een verrassende en erg vermakelijke mix.

Bloed en mist is het eerste deel van een nieuwe paranormale romance serie van Kresley Cole. Het is vlot, levendig en sfeervol geschreven. De duistere en mythische wezens, een spannende verhaallijn en veel spicy en juicy stukken zorgen voor een aangename, fijne en vermakelijke mix van een heerlijk verhaal. Ofwel, ik kijk uit naar het volgende deel.

Meer recensies van KimCoenen85