Een magisch, origineel en prachtig verhaal

KimCoenen85 30 april 2024
Een roman over boeken, daar kan je als boekenliefhebber enkel maar van dromen toch? Daarom heb ik het boek direct gepre-orderd zodra de mogelijkheid zich voordeed. Helaas kon ik niet direct het boek induiken, maar nu is het moment eindelijk daar. Ik heb erg hoge verwachtingen en ik hoop op een magisch, meeslepend en prachtig verhaal.

1921. Française Opaline slaat op de vlucht voor een uithuwelijking en komt terecht in Dublin. Ze vindt daar een prachtig pand en besluit haar droom boekwinkel te openen.
2021. Martha slaat op de vlucht voor haar gewelddadige man en vindt werk en huisvesting als inwonend huishoudster bij de eigenzinnige Madame Bowden in een bijzonder huis in Dublin. Op een dag ontmoet ze Henry. Hij is academicus en is op zoek naar het verloren manuscript van Charlotte Brontë, dat ergens in een historische boekwinkel verstopt moet zijn. Hij kan alleen deze mysterieuze boekwinkel niet vinden. Martha besluit hem te helpen en samen starten ze een zoektocht naar een verborgen boekwinkel. Maar ze vinden ook geluk, liefde en hun plek op de wereld.

Wat een geweldige, levendige, betoverende en heerlijke schrijfstijl heeft Evie Woods. Voordat je het in de gaten hebt ben je de wereld om je heen compleet vergeten en ga je helemaal op in het bijzondere, meeslepende, aangrijpende, betoverende en prachtige verhaal. Het is een enorm origineel en uniek verhaal.

Het verhaal is geschreven vanuit de drie hoofdpersonages: Opaline, Martha en Henry. Al spelen vooral de krachtige en zelfstandige vrouwen Opaline (in het verleden) en Martha (in het heden) de hoofdrol. Alle drie de personages zijn met finesse, gevoel en aandacht neergezet. Daarbij zijn het realistische personages en weet Evie Woods ze zo neer te zetten dat je helemaal met hen op gaat in het verhaal.

Het is zonder twijfel een origineel, bijzonder en uniek verhaal. In eerste instantie volgen we lange tijd twee verhaallijnen, een in het heden en een in het verleden. Beide verhaallijnen zijn meeslepend, intrigerend en zitten vol onverwachte wendingen en gebeurtenissen. Vooral de gebeurtenissen met Opaline waren erg onverwacht. Uiteindelijk weet Evie Woods de twee lijnen op sterke, betoverende en mooie wijze te laten samenkomen. Hierdoor wordt het verhaal op prachtige en ontroerende wijze afgesloten.

De verborgen boekwinkel is een prachtige, originele en betoverende roman. De personages zijn met zoveel gevoel, finesse en aandacht neergezet dat je compleet met hen in de aangrijpende, pakkende en mooie verhaallijn opgaat. Het zijn twee verhaallijnen, een in het heden en de ander in het verleden die op sterke en bijzondere wijze samenkomen. Dit boek is absoluut een must-read!

Meer recensies van KimCoenen85