Een indrukwekkende, meeslepende en prachtige coming of age roman

KimCoenen85 10 mei 2024
Dit boek ligt al sinds verschijning van het boek op me te wachten om gelezen te worden. Ik heb erg hoge verwachtingen van het boek. Niet enkel door de prachtige cover, maar mede door de lovende recensies die ik al over het boek gelezen heb. Op de cover zien we een jonge vrouw met blonde haren in een stralend blauwe lucht met een witte magnolia.

1980 South Carolina. Austin Foster is een tiener als ze thuis komt van de kermis en haar moeder dood aantreft in het kraambed. Haar vader kan het verlies niet aan en raakt compleet de weg krijt. Austin neemt de zorg voor haar broertjes en zusjes volledig op zich. Gedurende de jaren die volgen vindt Austin steun en vriendschap van de inwoners van het dorpje Magnolia. Ze probeert haar vaders stemmingswisselingen die steeds verder oplopen ondertussen voor de buitenwereld verborgen te houden. Als het leven van Austin net wat rooskleuriger begint te worden omdat haar vriendschap met Vance Cumberland, de zoon van een rijke familie, opbloeit naar meer, maakt haar vader een drastische keuze waardoor alle familiegeheimen plotsklaps op straat komen te liggen. Dit brengt voor Austin een hoop consequenties met zich mee...

Wat een aangrijpend, enorm meeslepend en prachtig verhaal is dit. Na het lezen van dit bijzondere en ontroerende boek heb ik echt even tijd voor bezinning nodig. Want het is echt een verhaal dat bij me binnen komt.

T.I. Lowe heeft een levendige, sfeervolle en meeslepende schrijfstijl. Ze weet de personages met zoveel gevoel en finesse neer te zetten, waardoor ze allemaal in je hart gaan zitten. Zeker het hoofdpersonage Austin, die ondanks de heftige omstandigheden die liefde voor de medemens, haar zorgzaamheid en oprechtheid niet verliest. Ook Vance blijkt ondanks zijn statusvolle buitenkant een bijzondere, liefhebbende en oprechte man te zijn.

Het verhaal is een coming of age verhaal waarin we de jaren van Austin als tiener tot aan haar volwassen leven volgen. De verhaallijn heeft een vrij vlot tempo en de gebeurtenissen en wendingen blijven elkaar zo opvolgen dat je het boek niet weg kan leggen. Daarbij komen de gebeurtenissen ook voelbaar bij je binnen, want Austin zit al snel in je hart. Het is echt een verhaal dat me niet onberoerd blijft en echt bij me binnenkomt. Het gelovige tintje dat aan de verhaallijn is toegevoegd, past perfect in het complete plaatje van de complete verhaallijn. Met een geweldig en ontroerend plot weet T.I. Lowe tot een mooi einde te brengen. Het is echt een verhaal dat indruk op me heeft weten te maken.

Onder de magnolia's is een meeslepende, bijzondere en prachtige coming of age roman. Het bijzondere en unieke personage is met finesse en gevoel neergezet en kreeg direct een plekje in mijn hart. Het is een schokkend, ontroerend, aangrijpend en prachtig verhaal dat levendig en vlot geschreven is. Dit is echt een verhaal dat bij me binnenkwam. Prachtig!

Meer recensies van KimCoenen85