Een sterk, goed en origineel vervolg

KimCoenen85 09 mei 2024
Het jaarlijkse politie gala is in volle gang als er een melding binnenkomt dat er een agent is doodgeschoten tijdens het staande houden van een te hard rijdend voertuig. Vrij kort daarop volgt een tweede slachtoffer en wordt de klopjacht op de hoofdverdachten geopend. De hoofdverdachten zijn twee jonge mensen uit kermisfamilies die samen zijn weggelopen. Waarom zijn ze halsoverkop vertrokken en vermoorden ze twee willekeurige slachtoffers? Zijn ze beiden wel uit vrije wil op de vlucht? Of is er een handlager of onschuldige gijzelaar in het spel? In de kermisfamilie lijkt een al jaren durende vete schuil te gaan, wat het politieonderzoek er niet gemakkelijker op maakt. Kate, Sophie en Dean maken jacht op de twee hoofdverdachten, maar dan gebeurt het meest ondenkbare. Sophie's dochter verdwijnt spoorloos, waardoor ze belandt in een panische staat van hoop en vrees. Er wordt een grootschalige zoektocht ingezet, maar van Esanne ontbreekt ieder spoor. Sophie maakt een radicale beslissing dat alles zal veranderen. Samen met Danny bezoekt ze de confrontatie op uit haar verleden...

Chloë van Silfhout begint ook dit deel weer met een spannend en indrukwekkend proloog, dat je direct nieuwsgierig maakt naar de rest van het verhaal. Op deze wijze weet Chloë van Silfhout weer een goede en pakkende zaak voor Kate, Sophie en Dean in te trekken.

Het verhaal is net als de drie voorgaande delen geschreven vanuit Kate en Sophie. Beide personages krijgen gedurende de delen steeds meer diepgang en daarbij groeien ze ook gedurende de delen en de ervaringen die ze meemaken. De verhaallijn bevat realistische en uiteenlopende personages en het verhaal bevat ook wat duistere personages waardoor de verhaallijn een spannend tintje krijgt.

De verhaallijn bestaat naast de nieuwe zaak waaraan Kate en Sophie werken, ook hun uit privéleven. Beide hebben in hun privéleven hun eigen problemen en gebeurtenissen die als rode draad door de verschillende delen heen doorlopen. In dit deel ligt de nadruk op het privéleven van Sophie. Het is daarom ook aan te raden om de serie op volgorde te lezen, zodat je geen informatie mist.

De politiezaak, maar ook de verdwijning van Esanne, zijn sterk en goed uitgewerkt. In beide lijnen weet Chloë van Silfhout goede wendingen en gebeurtenissen te brengen, waardoor je meerdere malen op het verkeerde been gezet wordt. Ook de toevoeging van het gehandicapte broertje van de hoofdverdachte vond ik een originele en erg goede toevoeging aan de verhaallijn. Beide gebeurtenissen en hoofdlijnen worden zoals altijd weer volledig afgerond, wel laat Chloë weer zeker openingen naar een nieuw deel. Hier verheug ik me nu al op

Slapende honden is het vierde deel van de Kate en Sophie serie. Beide personages zijn realistisch en erg goed uitgewerkt en worden gedurende de delen steeds verder uitgediept. Naast de goed uitgewerkte politiezaak die tot aan het einde spannend is, zijn ook de verhaallijnen van het privéleven van Kate en Sophie pakkend en met aandacht uitgewerkt. Ik kijk nu alweer uit naar het volgende deel.

Meer recensies van KimCoenen85