Lezersrecensie

Een ontzettend leuk, mooi en goed debuut

KimCoenen85 23 mei 2024
Direct bij aankondiging van dit boek in de brochure, was ik overtuigd dat ik dit boek wilde lezen. Helaas kwam ik er door de hoeveelheid aan mooie boeken niet direct aan toe om aan het boek te beginnen. Gelukkig is het nu eindelijk zo ver en ga ik wegdromen van het debuut van Anina Nouschka

Kiki is beginnend leerkracht en is vastbesloten om naar haar eigen slechte ervaringen de kinderen het beste te geven. Ze werkt op een basisschool, heeft een fijne klas en collega's, waaronder haar beste vriendin. Tim is afgestudeerd als gymdocent en weet nog niet precies wat hij wil met zijn leven. Zijn droom is nog altijd om muzikant te worden, maar dit ziet hij als een onhaalbare droom. Noodgedwongen moeten Kiki en Tim samenwerken om de organisatie voor het zomerfeest te regelen. De aantrekkingskracht tussen de twee is onvermijdelijk, maar de samenwerking verloopt hierdoor verre van soepel. Kiki worstelt met demonen uit haar verleden en Tim raakt gefrustreerd van zijn onvermogen als docent. Daarbij is het ook nog eens verboden om een relatie op de werkvloer te beginnen. Ze kunnen zich maar beiden beter richten op hun eigen toekomst, los van elkaar...

Wat een ongelofelijk leuk, heerlijk en mooi liefdesverhaal en een prachtig debuut van Anina Nouschka. Anina Nouschka heeft een heerlijke vlotte, levendige en krachtige schrijfstijl. Hierdoor leest het verhaal gemakkelijk en vlot weg, waardoor je helemaal op kan gaan in de verhaallijn en de personages Kiki en Tim.

Anina Nouschka weet zowel Kiki als Tim op hele natuurlijke, realistische en goede wijze neer te zetten. Als lezer kan je helemaal mee gaan in hun gevoelens, gedachten en emoties. Daarbij weet Anina Nouschka beide personages diepgang te geven, waardoor er dingen uit hun verleden spelen waar ze nog altijd mee worstelen. Beide personages zaten zonder moeite dan ook snel in mijn hart en wisten me met hun worstelingen echt te raken. Omdat we het verhaal lezen vanuit beide personages weet Anina Nouschka ook erg goed een spanningsveld tussen de twee neer te zetten.

Het verhaal is echt een feelgood verhaal. Het verhaal heeft een mooie en goede opbouw en kent heerlijke ups en downs, drama, hilariteit en een hoop liefde. We volgen het verhaal en de gebeurtenissen tijdens een schooljaar tussen Kiki en Tim, waarbij we tussendoor terug switchen naar het verleden van beide personages. Hierdoor krijgen beide steeds meer diepgang en inhoud en begrijp je waardoor bepaalde dingen nu spelen, daarnaast weet Anina Nouschka de verhaallijn aan te vullen met een mooie opbloeiende liefde en een hectisch schooljaar dat veel wendingen en gebeurtenissen kent. Ofwel het is echt een ontzettend mooi en leuk verhaal geworden. Met een mooi en goed epiloog weet Anina Nouschka het verhaal helemaal af te ronden.

Voor jou wil ik gaan is een ontzettend leuk, mooi en goed debuut van Anina Nouschka. Ze heeft een hele levendige, vlotte en krachtige schrijfstijl, waardoor je compleet in het verhaal opgaat. De twee hoofdpersonages zijn realistisch en goed uitgewerkt waardoor ze beiden in je hart sluit. Het is een hectisch schooljaar met veel wendingen, gebeurtenissen, een opbloeiende liefde, maar ook een verhaal dat een prachtige diepgang kent. Ik heb genot

Meer recensies van KimCoenen85

Gesponsord

Dumouin wordt geconfronteerd met plekken waar nederlagen, crashes en rivalen een voedingsbodem bleken voor twijfels, frustraties en onzekerheden.