Een lach en een traan

Kimisreading 06 april 2021
Dit boek was heerlijk om te lezen.

Het (liefdes)verhaal van Ella & Cinder is om bij te zwijmelen.

Ella en haar moeder raken betrokken bij een auto ongeluk. Ella's lichaam loopt hierbij voor ruim 70% aan brandwonden op en haar moeder overleefd het helaas niet.
Na maanden in het ziekenhuis te hebben gelegen gaat Ella noodgedwongen bij haar vader wonen. De man die haar in de steek heeft gelaten toen ze acht jaar oud was en nu zijn eigen gezin heeft.
De verhoudingen binnen het gezin verschuiven door de komst van Ella, en niet iedereen is hier blij mee.

Cinder heeft Ella online leren kennen en ze zijn de beste vrienden geworden. Na haar ongeluk hoort hij maanden niets van haar en hij is bang dat er iets is gebeurd. Ondertussen staat zijn leven op z'n kop en weet hij niet goed hoe hij dit weer in de juiste richting kan duwen.

Als Ella na maanden weer met Cinder contact opneemt, is hun vriendschap al gelijk weer als vanouds. Maar wat als ze elkaar echt ontmoeten en zich echt bloot geven aan elkaar?

Dit boek is een heerlijke feelgood en bij voorbaat weet je al dat het goed afloopt.
Maar daarnaast worden er ook dieper thema's uitgelicht. Omgaan met verlies en verdriet, het hebben van een handicap, onzekerheid, zoeken naar liefde, ergens bij willen horen.

Ik heb menig traantje gelaten, zowel van het lachen als ook het huilen!
Precies wat ik nodig had!

Meer recensies van Kimisreading