Celaena Sardothien

Kimisreading 12 januari 2021
In het mes van de sluipmoordenaar krijgen we door middel van een aantal korte verhalen een inzage in het leven van Celaena Sardothien. Door de verhalen heen leer je haar beter kennen, zie je haar groeien en begrijp je ook bepaalde beslissingen die ze in de Glazen Troon serie heeft gemaakt.
We komen er eindelijk achter wat er nu precies is voor gevallen tussen jaar en de piraten koning.
Hoe ze ervoor gezorgd heeft dat een jonge vrouw haar droom achterna gaat door medicijnen te gaan studeren. Niet wetende dat alles wat Celaena haar geleerd heeft, ze doorleert aan anderen en dat ze in de toekomst goede vriendinnen worden.
Hoe ze Ansel heeft leren kennen.
Haar liefde voor Sam.
Maar ook door welke acties en door wie ze uiteindelijk verbannen is naar de minnen van Endovier.

Ik heb weer helemaal zin om de serie weer te gaan lezen!

Meer recensies van Kimisreading