Een geweldige nieuwe partner voor de oude Bosch

Kiki 31 juli 2020
De oude Bosch is met pensioen maar nog in dienst als vrijwilliger. Dat geeft hem de mogelijkheid de moord op Daisy Clayton te onderzoeken, een vijftienjarige wiens verslaafde moeder ondertussen probeert te herstellen onder Bosch eigen dak.

Rechercheur Ballard sluit zich bij hem aan. Ze heeft haar baas aangeklaagd voor 'sexuele grensoverschrijdend gedrag' en moet voor straf nachtdiensten draaien. Ze is zeer doortastend en heerlijk stoer. Ze slaapt overdag in een tentje op het strand en heeft een surfplank op het dak van haar busje. De meeste nachten handelt ze zelfstandig, en nogal eens zonder al te lang te wachten op back-up, allerlei uiterst boeiende zaken af en speurt ondertussen naar verbindingen met de zaak van Bosch. Samen zoeken ze zich een weg door allerlei groezelige politiearchieven zonder dat het verhaal ook maar een seconde stoffig wordt. Integendeel, het geeft alleen maar meer diepgang omdat de werkwijzen door de jaren heen, de semiprofessionele en soms juist amateuristische maar zeer boeiende en effectieve archieven door het verhaal heen geweven zijn. Ballard is bovendien extreem efficiƫnt, ondanks de voortdurende levensechte noodzaak om veelvuldig te administreren, zet ze overal flinke vaart achter.

Connelly heeft in het me-too-tijdperk een vers en levendig nieuw koppel in het leven geroepen.

Status : met veel plezier uitgelezen!

(algehele visie op Hebban lijkt te zijn dat je een boek uitgelezen moet hebben om het te mogen beoordelen. Dat vind ik lastig en jammer. Immers...alleen lezers die een boek echt boeiend vinden lezen het uit. Dan mis ik dus het oordeel van de lezers die het boek om welke reden dan ook niet uit hebben gelezen. Natuurlijk kun je niet oordelen op een paar pagina's maar mijns inziens wel op een serieuze leespoging. Met enkel recensies van lezers die een boek volledig uitgelezen hebben krijg je eenzijdige beoordelingen)

Meer recensies van Kiki