Magische set

04 november 2020
Het elfenspel, Jan-Pieter Schreur & Willeke de Wit

“Vaak geloven we voor een bepaalde tijd een leugen die ons behoorde te beschermen voor verder leed. Waarheid is altijd bekrachtigend voor alle betrokkenen. Waar mag jij de waarheid herzien? Waar heb jij vanuit pijn overtuigingen toegelaten die je beperken in de volgende stap?”
Prachtige zinnen van één van de kaarten. Diepgaand en tegelijk zo raak. Voor mij zijn het echt inzichten die er beschreven worden. Het ondersteunt je vraag waarover je kaarten legt.
Tegelijkertijd koop je met dit spel 65 kunstwerken, wat een prachtige afbeeldingen. Van de 65 kaarten vond ik er drie niet zo fijn, de rest allemaal schilderijen waar echt de energie vanaf komt.

Jan Pieter Schreur is de oprichter van School van Ascensie, een moderne vorm van een mysterieschool zoals er vroeger bestond. Een platform waar je je meesterschap kunt herinneren en met beide pootjes op de grond kan komen. Een plek waar je jezelf kunt terugvinden en je eigen Licht kan versterken. Grappig genoeg wist ik dit allemaal niet van hem toen ik de kaarten in handen kreeg. Maar voelde wel in de kaarten de diepgang en verandering terug die in deze nieuwe tijd zo gaande is.

Willeke de Wit heeft jarenlang in de kinderopvang gewerkt en voelt zich enorm verbonden met het kind. De spiegel die ze geven, zuiver en oprecht en hun geloof in magie. Haar diepgaande interesse van ontwikkeling in de mens en enorme liefde voor de natuur brachten haar bij het schilderen. Het is haar manier van duiding geven van het beeld wat ze ervaart.

De samenkomst van deze twee mensen in een kaartspel is zo mooi. Het is een kleine reis met jezelf die je kan maken met behulp van de kaarten. Er staat een levenswiellegging in die je voor een langere tijd doet. Iedere kaart mag een aantal dagen bezinken voordat je de volgende laag (kaart) aangaat. Helaas heb ik geen opstelling ermee kunnen doen, want daarvoor staat ook een beschrijving in het bijbehorende boekje. Ik kan me voorstellen dat dat een magische ervaring zal zijn. Al met al een rijk gevulde kaartenset.

Meer recensies van