Zou iedere jongere moeten lezen en toepassen

14 mei 2020
Ontwikkel je intuïtie en beantwoord je levensvragen. Saskia Basten

``Luister naar je ziel.
Je ziel is een zuiver innerlijk kompas.
Het stuurt je altijd de juiste kant op.``

Basten heeft een wetenschappelijke achtergrond en ontdekte gaandeweg dat er meer was dan dat. Ze is zich gaan verdiepen in intuïtie en heeft zich daarin grondig geschoold en ontwikkeld. op dit moment is ze eigenaar en ontwikkelaar van het transformatiehuis, waarin ze coach en trainer is. In het transformatiehuis staat verbinding voorop, dit is terug te lezen in het boek waarin ze intuïtie in verbinding brengt met de lezer zelf.

In dit boek beschrijft Basten op een hele heldere, nuchtere manier wat intuïtie is. Stap voor stap wordt uitgelegd waar het vandaan komt, hoe je het kunt herkennen en het belangrijkste; hoe je ermee kunt werken. Op een praktische manier leidt ze je middels oefeningen steeds een stapje verder. Het uiteindelijke doel is leren in gesprek te gaan met wat er innerlijk beweegt zonder gekleurd te worden door eigen overtuigingen. Je krijgt eigenlijk een tool aangereikt die van origine in je zit, alleen door opvoeding en maatschappij mogelijk is ondergesneeuwd.
De aanspreekstijl ervaar ik soms als simpel waardoor ik het gevoel krijg dat het voor een puber is geschreven. Daarnaast zijn de eerste tien bladzijden in een hele andere stijl geschreven waardoor ik het gevoel krijg dat de schrijfster zich verontschuldigd voor het schrijven van dit boek. Het herhalen dat het niet zweverig bedoeld is, geeft het gevoel dat ze zich aan het indekken is om voor zweverig uitgemaakt te worden.
Het leuke in het boek is, dat er in drie delen een sprookje wordt verteld wat de inhoud van de rest ondersteund. Wat echt zo prachtig is, dat ik dat achter elkaar heb uitgelezen.

De oefeningen die beschreven zijn in het boek zijn een aanwinst voor je zelfontwikkeling.
Ik vind overigens dat elke puber dit zou moeten lezen en het zich eigen zou mogen maken.

Meer recensies van