Niet enkel een excellent detective roman

Kriddirk 23 september 2022
Als trouwe lezer van Anya Niewierra kwam ik op het spoor van deze Spaanse schrijfster Eva Garcia Saenz de Urturi. Ook waarschijnlijk omdat ik in Spanje woon. Zoals Anya’s boeken gaat het niet enkel omtrent het oplossen van een criminele zaak, maar wordt je in een omgeving gebracht met meerdere personages en hun background. Dit verhaal brengt liefde erbij, historiek van de prachtige stad Vitoria, de traditionele gebruiken in Baskenland, het leven van de detectives, een hele setting. Het boek is helemaal niet traag of vervelend, integendeel, na de eerste hoofdstukken ben je volledig ingezogen in het verhaal en is het een page turner. Er zijn heel wat wendingen in het verhaal, maar zijn goed doordacht. De schrijfster heeft heel wat onderzoek gedaan in politie zaken. De schrijfster is geboren en groot gebracht in Vitoria. De uittekening van de grootvader is prachtig gedaan, een weerspiegeling van baskische bevolking. Het is het eerste deel van een trilogie, maar elk boek heeft een eigen verhaal. De politie zijn geen helden, maar werkelijke realistisch mensen van vandaag. Staat zeker op hetzelfde niveau als Anya Niewierra. Aanrader.

Meer recensies van Kriddirk