Moreel kompas

Krista Feije 24 februari 2024
Met Schaduwkant zet Sophie Wester, pseudoniem voor schrijversduo Sophie Fraza en Ester Ankoné, een derde thriller van haar hand in onze (virtuele) boekenkast. De spannende roman telt 69 compacte hoofdstukken verdeeld over 284 bladzijden en is uitgegeven door de Crime Compagnie.

Docent en middelbare-schoolcounselor Ellen voedt puberzoon Mick, na de dood van haar partner Dave, alleen op. De twee hebben een moeizame relatie. Het helpt deze relatie allerminst als Ellen zich op het laatste moment gedwongen voelt om mee te gaan op Micks examentrip naar Texel. Integendeel.
Als er dan een leerling dood wordt aangetroffen op één van de slaapkamers van de groepsaccommodatie en Mick blijkt spoorloos verdwenen, start een beklemmende zoektocht naar de waarheid.

De personages in Schaduwkant zijn herkenbaar en goed uitgewerkt. Het 'pubergedrag' is tenenkrommend en het gevolg van ‘peer pressure' is heftig. Het boek heeft een personaal perspectief met twee verhaallijnen. We volgen Ellen en Wout, een vriend van Mick, zonder zelf actief deel te nemen aan het verhaal. Dit creëert wat afstand tot de lezer. De vlotte schrijfstijl is geloofwaardig en de opbouw van het verhaal zorgt voor een goede balans tussen prettige spanning, psychologisch spel en catastrofe.

Zal het Ellen lukken om het morele kompas binnen de vriendengroep van Mick te vinden? En hoe zit het eigenlijk met haar eigen niet verlichte zijde?
Vanaf begin maart lees je er alles over in Schaduwkant.

Tof dat ik mee mocht doen aan deze blogtour.
Bedankt voor het digitale recensie-exemplaar, Crime Compagnie.

Meer recensies van Krista Feije