Levensecht verhaal met romantiek, humor, spanning

KvdRuit 04 oktober 2023
Deze roman van Daniëlle van Helden is uit het leven gegrepen. Het luisterboek is ingesproken door Denise Lukkenaer. Ik was geboeid door het verhaal. Deze roman heeft me echt ontroerd en laten lachen.
Suzanne "Suus" Verheul werkt in een kringloopwinkel. Naar haar zin al veel te lang. In het verleden studeerde Suus aan de Kunstacademie, maar mocht de opleiding niet afmaken. Ze vindt tussen een binnengekomen inboedel een antiek kistje met verfmaterialen en 3 schetsboeken. Ze neemt de schetsboeken zonder overleg mee naar huis om de werken rustig te beoordelen. Is dat wel zo verstandig? Suus is bevriend met haar werkgever Stan en haar collega's. Er zijn daar soms ook werknemers met een afstand tot de arbeidsmarkt. Stan regelt een blind date met zijn vriend Robbert. Suus voelt zich erg ongemakkelijk die avond, eet weinig en drinkt te veel wijn. Ze gaat daarna toch nog autorijden en rijdt een tienermeisje van haar fiets, dat zwaargewond raakt. Suus wordt door de aantrekkelijke agent Chris Miller meegenomen naar het politiebureau. Chris adviseert Suus om de oproep voor de rechtszaak en een verplichte EMA-cursus af te wachten en vooral geen contact op te nemen met het slachtoffer. Suus vindt thuisgekomen in haar jaszak de portemonnee van het aangereden meisje, waar foto's en het adres in zitten. De portemonnee geeft ze keurig af bij de Chris. Vervolgens handelt Suus tegen zijn advies in, zoekt het tienermeisje op, maar verzwijgt wie ze echt is. De EMA-cursus begint, waarvan Chris één van de cursusleiders blijkt. Suus wil hardlopen en Chris nodigt haar uit om te komen trainen bij zijn vereniging. Hoe gaat het verder met deze twee, wat oordeelt de rechter, komt het goed met het verkeersslachtoffer? Voor Suus was het ongeluk een keerpunt in haar leven. Komt haar langgekoesterde droom uit?
Deze roman heeft duidelijke verhaallijnen, goed uitgewerkte personages, bevat humor, spanning en romantiek. De schrijfster schuwt de rauwe emoties van dader en slachtoffer niet. #luitingh-Sijthoff #DaniëllevanHelden #feelgood #bestofromance: 5/5 *****
Deze roman heeft duidelijke verhaallijnen, goed uitgewerkte personages, bevat humor, spanning en romantiek. De schrijfster schuwt de rauwe emoties van dader en slachtoffer niet. Warm aanbevolen!

Meer recensies van KvdRuit