allesomvattend!

Lara 24 november 2021
Dit is echt een fantastisch boek wat iedereen zou moeten lezen (jong en oud!) en wat ik echt gemist heb vroeger.

Het is een no-nonsense seksvoorlichting - geschreven door professionals - en ze behandelen echt alles stapje voor stapje, van (online) vriendschappen tot veilige seks tot psychische problemen: je kan hier alles in vinden!
Net zoals in de serie, vertelt de auteur precies waar het op staat en praten ze niet om bepaalde onderwerpen heen: dit boek kent geen schaamte. Ze maken heftige onderwerpen luchtig door grapjes tussen de serieuze informatie te zetten.

Wat ik erg sterk vond in dit boek was dat ze ook een stukje hadden over mensen met een beperking zoals Isaac die in een rolstoel zit in de serie.

Het is echt een veelomvattende gids die jongeren veel informatie geeft over hoe ze om moeten gaan met dingen die je tegenkomt in de puberteit. Het is zo belangrijk dat jongeren weten dat het normaal is om over deze onderwerpen te praten. En ze betrekken ook nog eens de personages uit Sex Education waardoor jongeren meteen een voorbeeld krijgen en weten dat ze er niet alleen voor staan.

Kortom: een geweldig boek waarvan de seksuele voorlichting op scholen echt iets van kan leren!

Meer recensies van Lara