Magisch!

Lara 29 september 2021
Wij werden met het Diversiteitscafé gevraagd of we mee wilden doen met de blog tour, natuurlijk zeiden we ja! Ons artikel is te lezen op het Diversiteitcafé op hebban!

Dit is mijn eigen recensie:

Dit boek is een unieke hertelling van het sprookje De Kleine Zeemeermin.
Er zijn twee verhaallijnen in dit boek: een waarin Niko achter een milieuschandaal aan wilt gaan zodat hij dat er een nieuwsartikel over kan schrijven en een waarin Niko verliefd wordt op Sang, die een Ondine blijkt te zijn.

Ik vond beide verhaallijnen leuk, maar ik vond het jammer dat Niko snel zijn doel om het cosmetica bedrijf te ontmaskeren achter zich liet toen hij Sang ontmoette. Het was ook echt instalove en hier houd ik eigenlijk ook niet zo van. Maar wauw wat een interessant en origineel verhaal heeft Arby Valentine geschreven! Ik had hiervoor eigenlijk nooit van Ondines gehoord, maar het heeft meteen mijn aandacht getrokken. De fantasie in dit boek was precies genoeg, waardoor je nog steeds in de echte wereld zat, maar waardoor je wel in het magisch aspect getrokken werd. Ik vond wel dat Niko alles erg snel accepteerde, als iemand tegen mij zou zeggen dat hij een Ondine is, zou ik dat echt niet zo snel geloven…

Het lgbtq+ aspect was ook erg sterk. Het mooie was dat dit niet het hoofdaspect van het boek was: het was gewoon iets wat er gewoon was en niemand in het boek zei er iets over. Dat is hoe het hoort te zijn: normaal. Verder waren de sexy times ook wel echt heel sexy ;)

De epiloog vond ik wel een beetje overbodig, naar mijn idee zwakte dat het verhaal af. Het einde was juist zo mooi, de epiloog was daarentegen een anticlimax.

Ik vond het zeker een aanrader! Queer in Nederlandse fantasy boeken komt nog niet zo vaak voor, dus daarom maakt dit het nog beter!

Oja en ik kreeg tijdens het lezen van dit boek heel veel zin in pannenkoeken

*Ook al heeft de auteur mij gevraagd het boek te lezen, is mijn mening helemaal eerlijk*

Meer recensies van Lara