inspirerend en heel eerlijk!

Lara 08 mei 2022
Fijne moederdag! Ik heb dit boek recent gelezen en vond vandaag de perfecte dag om mijn recensie te posten.

In dit boek vertellen Loiza en haar moeder hun verhaal over de gendertransitie van Loiza. Ik heb één seizoen van Holland’s next top model gekeken en toevallig was dat het seizoen van Loiza Lamers. Ik vond haar meteen al geweldig en sindsdien heb ik haar onder andere gevolgd in expeditie robinson en ben ik recent naar een masterclass van haar geweest! Tijdens die masterclass groeide mijn respect voor haar nog meer en daar heb ik dit boek (gesigneerd!) gekocht. Tijdens het lezen van dit boek, kreeg ik nòg meer respect voor Loiza, maar ook voor haar moeder. De liefde tussen hen is zo inspirerend! Ik vond het zo mooi om te lezen hoe zij en haar man Loiza zo veel steunen en dit ook vanaf het begin hebben gedaan <3

Het mooiste aan het boek vond ik dat het zo echt is. Ook de minder leuke dingen worden besproken en ik vind het zo knap dat ze zo open zijn hierover. Ik heb gelachen en gehuild tijdens het lezen van dit boek.
Het boek is opgebouwd uit verschillende hoofdstukken met aan het begin een brief van een kind of ouder met een vraag, waarna Loiza of Mirjam hun verhaal doen en het hoofdstuk eindigt met een antwoordbrief. Dat vond ik zo mooi, op deze manier gingen ze echt op de vraag van die persoon in, maar gaven ze ondertussen ook algemene antwoorden waar iedereen die hiermee te maken heeft en er vragen over heeft iets uit kan halen.

Kortom, ik vond het een mooi, inspirerend en eerlijk boek en ik raad het zeker aan!

Meer recensies van Lara