Opgepast novelle

larissa 09 juni 2020
Als ze me blijft negeren, wil ik haar pijn doen.
Ik wil de angst in haar ogen zien. Voelen hoe haar hart tekeergaat. Ik wil het haar betaald zetten. Haar laten weten dat ze van mij is. Bij mij hoort. Als ik haar niet kan krijgen, zal niemand haar krijgen.

De zestienjarige Benthe leidt eigenlijk een heel normaal leven. Ze is gek op haar vriendinnen en druk met school, werk en jongens. Wat ze niet weet, is dat ze in de gaten wordt gehouden.
Iemand heeft het op haar gemunt. Is het Olaf? Haar ex vriendje die haar regelmatig komt opzoeken in de snackbar waar Benthe werkt?
Het lijkt erop alsof hij Benthe stalkt.

Tijdens een avond stappen leert ze Simon kennen, een knappe jongen met wie het klikt.
Maar Simon blijkt dominant te zijn en nadat Benthe heeft gezegd dat ze niet geïnteresseerd is blijft hij haar bellen en appen.

Op een avond loopt Benthe na haar werk over het bospad naar huis. Plotseling bekruipt haar het gevoel dat ze niet alleen is. Te laat realiseert ze zich dat ze in gevaar is. Dan voelt zeeen ijskoude hand op haar mond....

Wie stalkt Benthe? En hoe loopt dit af?

Mijn mening:
Als je wilt weten hoe dit afloopt, zou ik zeker dit boekje kopen.
Ik had het hele verhaal de verkeerde stalker in men hoofd.
Het is wel een novelle dus geen lang verhaal. (90 blz.)
Ik miste alleen wel wat spanning. Vondt het pas op het eind echt een thriller worden.

Meer recensies van larissa