Een onverwachte roadtrip

Laura Oosterdijk 17 oktober 2022
Ruben Linnik maakt een tripje met zijn kinderen en wil tijdens dat weekendje weg bespreken waar en hoe hij begraven wil worden. E.e.a. verloopt niet geheel volgens plan en al snel neemt het verhaal een onverwachte wending. Een aaneenschakeling van licht absurde plotwendingen vindt plaats. Het gevolg van wensen willen nakomen en slechte beslissingen nemen. Als er dan ook nog niet al te snuggere personen bij betrokken worden, loopt het helemaal uit de hand. Het wordt niet de roadtrip die je verwacht, maar wat een (road/sea) trip is het! Gekker en gekker wordt het en de gewenste eindbestemming wordt niet bereikt.
Erik Nieuwenhuis heeft een origineel verhaal geschreven, hier en daar wat ongeloofwaardig, maar absoluut een zeer leeswaardig boek. Het deed mij hier en daar in de verte denken aan de boeken van Jonas Jonasson. l. Ik kende deze schrijver nog niet en zou dit boek niet zelf opgepakt hebben in de boekhandel, maar ben blij dat ik dit boek via de leesclub van hebban.nl heb kunnen lezen en zo een goede Nederlandse schrijver heb kunnen ontdekken! Een aanrader.

Meer recensies van Laura Oosterdijk