Een echte pageturner

Kinderspel heb ik mogen lezen voor de Thriller leesclub van uitgever Luitingh-Sijthoff. Het is een vrij lijvig boek van bijna 400 pagina's, mooi vormgegeven. Het was mijn eerste kennismaking met de Nieuw-Zeelandse schrijver Paul Cleave en beslist geen onprettige kennismaking.
Het verhaal draait om de plotselinge en onverklaarbare verdwijning van Zach, de 7-jarige zoon van Cameron en Lisa, een schrijversechtpaar dat samen misdaadromans schrijft. In interviews hebben zij gezegd dat als iemand weg kan komen met moord, zij het wel zijn.
Cleave schrijft korte hoofdstukken, verteld vanuit het perspectief van Cameron, de vader in de ik-vorm en vanuit het perspectief van inspecteur Rebecca Kent, waarbij hij vanuit de derde persoon vertelt.
Het verhaal heeft vele spannende plotwendingen, niets is wat het lijkt. Dat maakt dat je door blijft lezen en echt in het verhaal blijft hangen. Zitten de ouders achter de verdwijning van Zach of zit het toch heel anders in elkaar.
Ik heb dit boek met veel plezier gelezen en heb de onverwachte ontknoping niet aan zien komen.
Een echte aanrader dit boek. Zeker meenemen als je op vakantie gaat!

Meer recensies van Laura Oosterdijk