Liefde en haat liggen dicht bij elkaar

Laura 12 oktober 2020
Dank Hebban voor de winactie van dit boek. De titel was zo geniaal dat ik wel mee moest doen. Ik heb het boek met plezier gelezen.

Voordat ik het boek las, kwam ik hier in de recensies tegen dat het wennen was om een boek in dagboekvorm te lezen. Als fan van de Hoe-Overleef-Ik-serie van Francine Oomen, was ik dat nog wel gewend uit mijn eigen young adult fase. Phoebe uit dit boek is wel heel anders dan Rosa uit de HOI-serie. Phoebe is super sarcastisch en haat vrijwel alles wat los en vast zit. Als Gregory House M.D. een tienerdochter zou hebben, was het waarschijnlijk Phoebe.

Sommige stukken zijn herkenbaar, maar het verhaal voelt een beetje vlak en oppervlakkig. Haar moeder is veel weg, haar beste vriendin ziet haar minder staan, omgaan met mensen is vervelend, maar dan wordt ze zelf verliefd. Ze heeft veel meegemaakt, maar haar (ware) emoties krijgen we weinig te zien.

De hashtags bij de dagboekaantekeningen zijn een leuke moderne touch. Phoebe hecht aan kennis en dat kan ik waarderen. Het boek leest makkelijk weg en de thema’s in het boek zijn zeker relevant voor young adults. Nogmaals dank voor deze leeservaring!

Meer recensies van Laura