Wat een knap debuut!

leenb 04 juli 2023
Mijn hart maakte een sprongetje toen ik las dat deze nieuwe whydunnit niet alleen van een vrouwelijke auteur komt, maar dan ook nog eens van een Vlaamse vrouwelijk auteur. En toen ik het boek in de bibliotheek zag liggen bij de nieuwste aankopen, was dat mijn klein gelukje!
Ik las in de eerdere recensies dat het boek razendsnel leest - het is nochtans een stevig formaatje van 413 blz - en dat doet het effectief. Dit boek is zo moeilijk weg te leggen, in een drietal dagen had ik het uit.
Er is een hele mooie afwisseling tussen heden en verleden, waar op het eind alles samenkomt, wat altijd een meerwaarde is. Ook de uitdieping van de personages en vooral het hoofdpersonage Olivia is perfect gelaagd opgebouwd. Als lezer leer je Olivia van de Cel Vermiste Personen beter kennen via haar interacties met anderen en beetje per beetje krijgt het personage een mooie body. Ook de plot stak goed ineen, de basis is hier zeker gelegd om Olivia nog verder als speurder te laten groeien en op haar eigengereide manier zaken te laten oplossen. Ik kijk al reikhalzend uit naar een vervolg op 'Ik kan je redden!'.
Als afsluiter: dit boek verdient zeker een plaats in de shortlist van de Hebben Thrillerdebuutprijs volgend jaar! Ik heb het dan ook 5 sterren gegeven op Hebban.

Aan Sofie mocht je dit lezen: ik heb een kleine typo gevonden (voor de volgende drukken :): blz 287, onderaan staat er 'moede' ipv 'moeder'.

Meer recensies van leenb