Moeilijke vriendschappen in een goed maar lang boek.

leenb 01 februari 2021
Het complete verhaal zit uiteindelijk wel goed in elkaar. Tijdens een barbeque gebeurt een ongeval, waarbij haast iedere aanwezige achteraf met een schuldgevoel zit. De onderlinge relaties en het gemeenschappelijk verleden tussen de personages worden goed beschreven. Ik heb het boek echter wel een maand aan de kant gelegd op ongeveer de helft. De vaart was uit het verhaal en ik miste het gevoel om in dit verhaal te willen verderlezen. Finaal ben ik wel blij dat ik het terug opgenomen heb, maar het kon misschien allemaal wel wat bondiger en een 50-tal bladzijden korter zodat er wat meer vaart in het verhaal zit. Vaak is het spannend als de lezer indirect de personages en hun onderlinge relaties ontdekt, maar hier mocht wat meer direct en bondig door de auteur verteld worden wat de vaart van het verhaal ten goede ging komen. Toch 4 sterren gegeven.

Meer recensies van leenb