Anno 2020 en me 2

leentje4trixie 10 januari 2020
T.M Logan,geboren op 19 december 1975 in het Verenigd Koninkrijk, Berkshire.
Was/is journalist:auteur van oa. Leugens en 29 Seconden.
Als journalist schreef hij 3 a 4 reportages per dag nu schrijft hij 9 maanden aan één boek.
29 Seconds is een psychologische thriller over goed en kwaad en de soms dunne lijn die er tussen ligt.

Dit is het eerste boek dat ik van deze auteur lees.
En alhoewel ik van thrillers hou en dit boek toch wel met plezier gelezen heb,miste het verhaal voor mij toch de onhoudbare gruwelijke spanning die een thriller moet hebben.

Sarah werkt als professor aan de universiteit en houd van haar job ware daar niet tv presentator en tv persoonlijkheid Alan die er de sceptor zwaait en haar het leven moeilijk maakt.
Alan vind zich onweerstaanbaar,hij intimiteerd haar en steelt haar ideeën.
Haar werk word steeds moeilijker met hem in de buurt.
Op een dag verijdelt Sarah een ontvoering van een jong meisje,de vader spoort haar op en wil haar bedanken.
Hij doet Sarah een vreemd voorstel,het enige dat ze moet doen is hem bellen een telefoontje dat exact 29 seconden duurt,al haar problemen verdwijnen en het heeft geen negatieve gevolgen.
Gaat Sarah op zijn voorstel in?En loopt het dan ook goed af?

De auteur heeft een aangename schrijfstijl,wat ik miste aan het verhaal was de spanning die naarmate het verhaal vordert en zijn climax nadert onhoudbaar word.Zodat je sneller gaat lezen om de afloop te kennen.
Voor mij moet de spanning in stijgende lijn gaan en dat miste ik dus nu wel.
Toch heb ik het boek met plezier gelezen en was het plot toch ook weer verrassend anders dan ik dacht.
Het verhaal heeft niet teveel personages,niemand is overbodig.Iedereen zijn rol word goed uitgewerkt.
Het onderwerp is origineel bedacht met het me 2 gebeuren van 2019 en als mannelijk auteur in het hoofd van een vrouw kruipen vraagt wel wat speurwerk.Toch kan je je na het lezen wel vragen stellen of het verloop geloofwaardig is/blijft.
Of wel ben je een sterke vrouw en bijt je van je af of je bent bang en geeft toe aan de driften van je baas of je neemt ontslag.
Nu hoe groot is de kans dat een invloedrijk persoon je zijn hulp aanbied?Klein heel klein,toch?

Meer recensies van leentje4trixie