04 december 2011
Na Rusteloos land , het debuut van Belinda Bauer , is dit haar 2de boek wat zich ook afspeelt in
het dorpje Shipcott, een besloten gemeenschap waar iedereen elkaar kent en waar een misdaad het laatste is waar
men aan denkt..
Tot een vrouw op gruwelijke wijze wordt vermoord en het hele dorp opschrikt.. En helaas blijft het niet bij deze ene moord..
Als de plaatselijke agent Jonas zicht vastbijt in de zaak, wordt dit door hogerhand niet gewaardeerd, tips om tot een oplossing te komen ontbreken en tot overmaat van ramp wordt Jonas weggewerkt door een politieman
van de centrale dienst..
Maar ondanks dat Jonas naast zijn werk ook nog de zorg heeft voor zijn zieke vrouw geeft hij niet op, zeker niet nadat hij plotseling via kleine briefjes bedreigd wordt door een onbekende die Jonas er van verdenkt verantwoordelijk te zijn voor de moorden en komt hij terecht in een regelrechte nachtmerrie waar niemand nog te vertrouwen lijkt te zijn en Jonas zich gaat afvragen of de dader zich wellicht in zijn omgeving bevind?
Een sterke plot en goed uitgewerkte karakters maakt dat het boek goed is voor een aantal prettige leesuurtjes, echter het predicaat literaire thriller vind ik te hoog gegrepen, voor mij had had thriller of een whodunit beter op zijn plaats geweest..

Meer recensies van