Familiegeheimen, intriges en liefdesperikelen in een Ierse setting

Liefa 15 januari 2021
Ottie, Pip en Willow zijn opgegroeid op het kasteel van Lorne dat - net als de adellijke titel ‘Knight’ – van generatie op generatie is doorgegeven aan de oudste zoon. Na het plotselinge overlijden van hun vader Duclan, wordt het kasteel en het landgoed tot grote verrassing van de zussen en hun moeder Serena nagelaten aan de jongste dochter: Willow. De dochter die nota bene het nest een aantal jaar geleden heeft verlaten om van een vrij leven in Dublin te gaan genieten. Waarom erft Willow alles? Wat speelt er werkelijk tussen Willow en haar moeder? En was Willows vertrek wel een vrije keuze?

In De Ierse erfenis neemt de auteur ons mee in een web van familiegeheimen. Daarnaast kennen alle zussen een eigen verhaallijn waarin de liefde een grote rol speelt. Zoals we van dit genre mogen verwachten, kennen de liefdesverhalen na veel turbulentie een happy end, maar dat maakt dit boek ook zo heerlijk om te lezen. En dat alles gesitueerd in het prachtig, maar ook woest Iers landschap. Je zou direct je koffers willen pakken en het zelf willen ervaren.

Ik heb me prima vermaakt met De Ierse erfenis. Ik werd direct gepakt door het verhaal en bleef nieuwsgierig naar de familiegeheimen die tot in het laatste hoofdstuk voor de lezer verborgen worden gehouden. Het verhaal is verre van geloofwaardig, maar hé: wat maakt het uit? Het is een heerlijk boek om een aantal uurtjes op de bank mee door te brengen met een dekentje terwijl de gure wind om het huis raast. Ik ben nieuwsgierig naar de andere titels van deze auteur.

Meer recensies van Liefa