Te lange logeerpartijen

Lieve Baken 26 februari 2024 Auteur
Het hele verhaal is erg langdradig.
Vele gebeurtenissen lijken voorspelbaar maar op het einde van het boek komt er een epiloog die alles toch in een compleet ander daglicht stelt dan verwacht.
Geweldig verrassend dan toch , nee voor mij eerder een beetje ongeloofwaardig .
Een koppel, Iris en Gabriel, welgesteld en al jaren samen , komen uit verlof terug thuis en wat blijkt; een vriendin van hen is er ingetrokken omdat ze problemen heeft met haar echtgenoot.
Onmiddellijk nemen ze het voor haar op maar de vriendin neemt geen enkele aanstalten terug te vertrekken en blijft dagen weken maanden in hun huis.
Ze ergeren zich maar nemen geen enkele stelling in , tolereren alles en hun eigen huwelijk gaat zienderogen achteruit. O ja Gabriel was kort ervoor getuige van een 18 jarige jongen die stierf in de buurt en zijn laatste woorden waren erg negatief voor diens moeder.
Het verhaal kabbelt eindeloos verder of hij het wel of niet zou zeggen tegen haar , zijn hele leven draait errond en hij stelt alles uit , heeft een burn out erdoor enz.
In het laatste deel van het boek volgen de dramatische wendingen in het verhaal in zo 'n rotvaart elkaar op dat de geloofwaardigheid alles doet wankelen.

Meer recensies van Lieve Baken