Wolfsbloed (4.5 sterren)

LifeBetweenBooks 05 april 2021
~ Iedereen heeft wolfsbloed ~

Nu het geheim van haar grootouders weer veilig is, is Eveline even helemaal klaar met geesten en demonen. Samen met Cleo en Daniel besluit ze een feestje te geven voordat haar pleegmoeder terugkomt, maar dan komt Arabella de sfeer verpesten. Als Eveline haar oma oproept om om hulp te vragen vertelt ze over een wachter school in Parijs. Eerst wil Eveline er niet naartoe, maar na een aanval van de broeder van Belial ziet ze in dat dat toch beter is. Eenmaal aangekomen twijfelt ze of ze daar wel hoort, ze wil niet vechten of doden en mist de wachterkracht, komt dit omdat ze maar een halve wachter is, of houdt iets haar tegen?

Het tweede deel van de serie verloopt wat rustiger, we krijgen vooral veel mee over hoe het is om als wachter opgeleid te worden en we krijgen meer informatie over de wereld van de wachters en welke regels daarbij horen. Ook komen we nu te weten hoe bijzonder het is dat Evenline op haar veertiende haar beschermer al had en dat ze eigenlijk geen wachter had mogen zijn omdat haar moeder een normaal mens is.

We komen ook meer te weten over de broeders van Belial en wat ze willen bereiken. Dit is dus een boek waarin vooral veel informatie wordt gegeven, maar ik denk dat dat goed aansluit op het eerste deel en dat het je ook goed voorbereid op deel drie en vier.

Ik ben altijd wel dol op boeken die gaan over (magie) opleidingen (denk bijvoorbeeld aan Ranger’s apprentice en Harry potter) Daarom is dit boek mij ook goed bevallen. Ook zien we hier het begin van een belangrijke ontwikkeling die Eveline door gaat maken in deel 3. Voor mij is het een boek dat enorm uitnodigt om deel 3 te gaan lezen, vooral door een belangrijke gebeurtenis aan het einde van het boek.

Meer recensies van LifeBetweenBooks