Inktzwart (5 sterren)

LifeBetweenBooks 25 maart 2022
~ Ik zou zonder aarzeling sterven voor degenen die ik liefheb ~

Na haar avonturen in het Laagland, is Lilly terug bij Espen. Terwijl ze de blije verloofde speelt, spioneerd ze echter ook voor de bannelingen. Ondertussen voeren de rebellen steeds meer aanvallen uit op het regime, maar zachtzinnig gaat dat niet en Lilly krijgt twijfels over de opstand.

Wat een super boek! Nadat ik de boekpresentatie heb gezien, wilde ik het liefst gelijk beginnen, maar helaas duurde het wat langer voordat het boek binnen was : (
Ik ben ook blij dat ik deel 1 nog even heb gelezen om mijn geheugen op te frissen.

In het eerste deel van het boek voel je de spanning die Lilly ook voelt en daardoor wordt je gelijk het verhaal in gezogen. Het is ook fijn dat het boek aansluit op deel 1 zonder (grote) tijdsprong. Zeker de tweede helft van het boek was echt geweldig! De spanning en druk waar Lilly onder staat tijdens 'Myosotis' (ik wil niet te veel verklappen, maar als je het boek hebt gelezen, dan weet je het... ) Ook de foreshadowing was heel subtiel en later had ik dan zo iets van 'Natuurlijk!' (ik probeer boeken altijd een beetje te voorspellen en het is extra leuk als ik het dan goed heb, maar leuke plottwists kan ik ook echt waarderen! )

De grootste verassing van het boek was denk ik het perspectief van River. Ondanks dat ik Espen ook leuk ben gaan vinden, zeker op het einde, heeft River toch echt mijn hart gestolen! Hij is zo veel meer dan hoe iedereen hem ziet...

Zonder te veel te verklappen kan ik wel zeggen dat de Hungergames vibes echt top waren. De ontwikkelingen die Lilly doormaakt zijn zo realistisch en zeker op het gebied van haar magie heeft ze denk ik echt grote sprongen gemaakt.

Al met al, Inktzwart was geweldig en ik kijk nu al uit naar het volgende deel en de (voor mij) verassende mededeling dat er een 4e deel komt maakt me zo blij! Ik ben namelijk echt nog niet klaar om afscheid van deze wereld te nemen!

Meer recensies van LifeBetweenBooks