Een cautionairy tale..

Linpin 19 mei 2023
De schrijfstijl is voor mij iets te rechttoe rechtaan, al hield dat de vaart erin- en het is natuurlijk voor kinderen geschreven; maar met momenten vond ik het boek niets minder dan verrukkelijk. En het verhaal is naar mijn mening geniaal. Het antwoord op mijn vraag van hoe ik in hemelsnaam mijn kind ooit op een luchtige voorlichting geef over manipulatieve mensen is hiermee opgelost denk ik. Wat een geweldige en spannende- én pakkende metaforen! Dit boek zit volgens mij vol waardevolle levenslessen, zoals; dapperheid betekent je eigen angst overwinnen ( volgens mij staat de enge gang die later langer wordt symbool voor angst), niet alles dat prachtig en interessant lijkt is het ook werkelijk ( en luister daarbij lekker eigenwijs naar je eigen gevoel) en vooral ook dat de hoofdpersoon haar 'saaie gewone' leven gaat inschatten naar waarde. En dat in een spannend jasje. Ik vond het heerlijk om het 's avonds met een leeslampje te lezen en raad het iedereen aan, óók als ik ernaast zit met mijn metaforen. Dan blijft er alsnog een sterk, fantasierijk, inderdaad Halloweenachtig kinderboek over om van te smullen in het donker.

Meer recensies van Linpin