Ware liefde onder een kwetsbare huid

Linpin 25 december 2022
Het is al een tijdje geleden dat ik het boek heb uitgelezen, maar ik moest er vandaag ineens aan denken. Want nu pas valt het kwartje; het gaat om een jonge vrouw die voor het eerst in haar leven kennis maakt met wat liefde echt is. En ze ontmoet deze liefde in de vorm van een materieel verwend persoontje dat, net als zij, geen liefde kende vóór hun ontmoeting. Het duurt even voor deze vereniging plaats vindt. Misschien dat ik het daarom eerder niet begreep; de weg er naartoe is erg pakkend en met veel omwegen beschreven. De titel slaat misschien ook nog op het feit dat ze door hun verschillende achtergronden, absoluut tegengesteld aan elkaar líjken te zijn.
Meer ga ik niet weggeven over het verhaal zelf, maar wel wil ik nog zeggen dat dit boek, ondanks dat het een novelle is, indruk op me heeft gemaakt. Ik vind het verrukkelijk als er later ineens zaken logisch worden. En bovendien is het heerlijk meeslepend. Waarschijnlijk omdat er door tegenstrijdigheden toch diepgang in zit en niet alles wordt voorgekauwd (zoals de betekenis van de titel).
Ik raad het boek aan!

Meer recensies van Linpin