Coming of age voor 'volwassenen'

Linpin 11 december 2023
Deze quote uit de epiloge “I have the freedom and money to do something ‘bigger’..” maar “It’s far too easy to take your surroundings for granted”
maakte me duidelijk wat ik zo fantastisch vind aan dit boek.

Via de weg van een year long shopping ban ontdekt deze vrouw, die van reizen houdt, zichzelf. Zo geeft ze zich, zonder het meteen door te hebben, een zet op weg naar volwassenheid.

Zonder opsmuk, in duidelijke taal en met een no bullshit- en no way back policy. Dit zegt ze misschien niet eens; dat is ook niet nodig want het blijkt.

Ze is realistisch en openhartig over haar emoties en motieven en past vergaande zelfreflectie toe.

Aanrader voor iedereen die meer uit zichzelf en zijn omgeving wil halen, versus uit spullen of middelen en de durf heeft om – in alle kwetsbaarheid- naar zichzelf te kijken.

Meer recensies van Linpin