Schattig boek

lisanne-julia 07 februari 2021
Heel bijzonder om als hetero vrouw te lezen hoeveel moeite zelfs Wobie heeft met zijn geaardheid. Iemand die opgroeit in zo’n liefdevolle omgeving, zo’n tolerante en meegaande omgeving, maar toch niet uit de kast durft te komen. En dat terwijl uit de kast komen niet eens nodig was! Het is echt treurig om na te gaan hoeveel jongens (en meisjes) hier doorheen moeten, terwijl het zo vanzelfsprekend zou moeten zijn dat er meer opties zijn dan man + vrouw.

Het wordt lief verteld en het boek is makkelijk te lezen door de korte hoofdstukken en zinnen. Ik ben niet erg onder indruk van de schrijfstijl, zeker het stuk op de basisschool vind ik maar matig geschreven. De metaforen lijken gekunsteld en de gedachtegang klopt niet met een klein kind. Vanaf deel 2 werd dit een stuk beter en oogde het verhaal natuurlijker.

Een leuk boek voor tussendoor! Je leest het makkelijk weg en het boek geeft je een glimlach. Hopelijk lezen veel jongeren dit, zodat andere ‘Wobies’ niet zo hoeven te lijden.

Meer recensies van lisanne-julia