Geweldig slimme thriller

lisanne-julia 29 december 2019
Het boek had mij meteen bij het eerste hoofdstuk te pakken. Ik wilde het boek het liefst in een ruk uitlezen, maar dat gaat niet met maar liefst 730 pagina’s. Het verhaal zit erg slim in elkaar en je merkt dat over alles goed is nagedacht. Verder is het vlot geschreven, je vliegt door de hoofdstukken heen. Deze hoofdstukken zijn daarnaast ook lekker kort, wat voor wat vaart zorgt in het verhaal. De beschrijvingen die de schrijver gebruikt zorgen daarnaast voor een beleving alsof je een film of een serie kijkt. Knap staaltje werk.

Er zijn wel wat dingen die mij tegenvielen. Zo vond ik het commentaar van de hoofdpersonage soms vervelend (‘Ik wist niet dat dit een grote vergissing bleek te zijn’). Dit kwam bij mij over als een kinderachtige manier om de spanning erin te houden. Dat is niet nodig met een krachtig verhaal als dit. Verder waren sommige omwegen wel erg uitgebreid voor hun nut in het verhaal. Zeker omdat dit nut niet meteen duidelijk werd, kon ik mij daar soms aan ergeren wanneer ik net in een spannend stuk zat.

Ik vond het boek een topper, als zijn volgende boek uitkomt ga ik dit zeker aanschaffen.

Meer recensies van lisanne-julia