Bijzonder verhaal

lisanne-julia 13 januari 2020
Dit boek gekocht nadat ik helemaal lyrisch was over de serie. Het verhaal is in het boek ontzettend goed uitgedacht. De manier van schrijven is wat bijzonder. Het wordt pas aan het eind duidelijk waarom het op deze manier is geschreven/wordt verteld.

Ik kan me voorstellen dat je enigszins teleurgesteld bent als je eerst de serie kijkt en dan pas het boek leest. In de serie gebeurt veel meer en gaat het allemaal iets vlugger. Desondanks vind ik juist dat je aan het boek kunt merken hoe goed de verhaallijn is uitgedacht. Dat neemt niet weg dat ook ik moest wennen aan de schrijfstijl.

Daarentegen kan ik me ook voorstellen dat je het boek lastig te volgen vindt als je de serie niet hebt gezien. Er wordt veel impliciet gelaten en pas later bekend. Omdat ik de serie al had gezien, waren die dingen voor mij sneller duidelijk.

Ik was al en ben nog geïntrigeerd door het verhaal. Deel twee lees ik zeker ook.

Meer recensies van lisanne-julia