Rommelig, met veel te veel karakters

Lisavdb8 25 februari 2024
Nora Roberts is een van mijn favoriete schrijfsters. In haar boeken weet ze romantiek te combineren met een spannend verhaal. Ook in 'Droomwereld' is dat niet anders. Dit boek is echter teleurstellend.

Eve Benedict is een ervaren actrice en wil haar indrukwekkende carrière, maar belangrijker nog haar interessante leven, vastleggen in een biografie. Ze wil het eerlijke verhaal en denkt dat Julia Summers de perfecte schrijfster is om dit boek voor haar te schrijven. Daarom verhuizen Julia en haar zoontje Brandon naar het landgoed van Eve. Dit klinkt als een goed verhaal met veel potentie, maar het is een onbegrijpelijke puzzel geworden.

In het boek komen minimaal twintig verschillende personages voor. Het is vanaf de eerste bladzijde heel lastig om te onderscheiden welke personages van belang zijn voor het verhaal en welke personen slechts een bijrol hebben. Losse namen worden dan in andere scènes opeens weer genoemd. Het is dan ook geen wonder wanneer je het idee hebt dat je de draad af en toe helemaal kwijt bent. Halverwege het boek ben ik de verbanden tussen de bepaalde personen dan ook helemaal kwijt.

Aan het einde heb je het gevoel dat het boek weer de goede kant op gaat, maar de ontknoping is echt onbegrijpelijk. Dit is veel te ver gezocht en komt echt uit het niets. Na 525 bladzijdes lezen verdient de lezer een beter opgebouwd einde. Jammer dus, hopelijk voldoet het volgende boek van Nora Roberts weer aan haar eigen standaarden.

Meer recensies van Lisavdb8