Hoe ver zou jij gaan voor de liefde van je leven?

Lisavdb8 07 maart 2024
Dit is het eerste fantasy-ish boek dat ik lees en... ik ben om! Wat een fantastisch boek is dit. De schrijfster Sarah J. Maas ken ik zelf niet, maar is een bekende naam in dit genre. Het boek lijkt eerst een beetje kinderlijk, maar is dit verre van. Het verteld het verhaal van echte liefde, van tot het gaatje voor elkaar gaan, van alles voor iemand over hebben, van tot de dood ons scheidt (en verder).

Het karakter van Feyre is geniaal bedacht. Een kwetsbaar 'mensenkind' zoals ze in het boek wordt genoemd in de boze wereld van elfiden. Liefde bloeit op wanneer Feyre en Tamlin meer met elkaar gemeen blijken te hebben dan ze dachten. Ze groeiden allebei op in moeilijke omstandigheden: armoede of juist rijkdom waardoor geliefden zich anders gingen gedragen. Dit schept een band.

En net wanneer de liefde wordt uitgesproken worden zij op een gruwelijke wijze uit elkaar gehaald. Feyre komt terug in een gezin waar ze eigenlijk geen onderdeel meer van wil zijn. Tamlin vecht tegelijkertijd voor zijn vrijheid.

Het einde van het boek zorgt er echt voor dat je niet wil stoppen met lezen. Dit zal veel fanatieke lezers slapeloze nachten bezorgen. Hoe loopt dit af? Lukt het Feyre om zich met haar grote liefde te herenigen? De zoektocht naar de liefde van haar leven is slim opgebouwd door de schrijfster. Met ingehouden adem leest de ontknoping van dit boek heerlijk weg.

Ik kan niet wachten om in deel 2 te beginnen!

Meer recensies van Lisavdb8