Een sterk verhaal

Lisavdb8 16 maart 2024
Het boek vertelt het verhaal van Rowan die na de dood van zijn opa een kans krijgt om zijn deel van het park te erven. Hij moet er wel iets voor doen, namelijk met een vernieuwend idee komen dat het park verder gaat brengen. Over dit idee zal gestemd worden door een comité dat door zijn opa is samengesteld. In het comité zullen mensen deelnemen die veel voor het park betekenen.

De schrijfster heeft voor mij de juiste snaar geraakt door te schrijven over een themapark. Het is een fantastisch idee om te schrijven over een themapark waar iedereen natuurlijk sowieso al positieve gevoelens van krijgt. Je kunt je vanaf bladzijde 1 een inbeelding maken en bent met je hoofd gelijk in jouw ultieme themapark. De schrijfster neemt je mee in een kijkje achter de schermen. Vanaf hier wordt het verhaal wel wat ongeloofwaardig. De hoofdpersonen zijn hele typische personen: een zoon uit een rijke familie die een bepaalde arrogantie over zich heen heeft én een werknemer uit een familie die al generaties lang in het park werkt en op haar manier zich dus ook een beetje nonchalant gedraag. Het is zonde dat de personages zo extreem gemaakt zijn. Het verhaal zelf heeft namelijk al genoeg body. Na een paar hoofdstukken krijg ik zelfs een lichte afkeer voor beide personages.

Gelukkig lukt het de schrijfster om dit nog redelijk terug te draaien, waardoor je op sommige momenten ook helemaal weg zwijmelt, soms zelfs bijna gefrustreerd raakt of meevoelt met de angst en schaamte die Zahra en Rowan voelen.

Al met al een heel fijn boek om te lezen. Ik heb deze in het Engels gelezen. Ik zou toch de voorkeur geven om deze in het Nederlands te lezen omdat het dan echt een heerlijk boek is om even tussendoor te pakken en tot rust te komen.

Meer recensies van Lisavdb8