Opwindend én naïef tegelijkertijd..

Lisavdb8 16 februari 2024
Aan het eind van dit boek zit je op de bank in verslagenheid. De schrijfster van dit boek, Ana Huang heeft met Twisted Love een verhaal geschreven dat me doet denken aan de 'Fifty shades-serie'. Het is duidelijk dat de schrijfster haar hele ziel en zaligheid eruit heeft geschreven.

De trigger warning voor het boek 'de mannelijke hoofdpersoon is een superbezitterige en gevaarlijke antiheld' kan beter aangepast worden naar 'de vrouwelijke hoofdpersoon is een naïeve en goedgelovige tiener die geen gevaren ziet'. De schrijfster wekt irritatie op. Meer dan eens maakt de Ava keuzes die onbegrijpelijk zijn. Hoe kun je na de onthullingen over het verleden van je partner in hemelsnaam jezelf nog de vraag stellen of hij dit voor jouw bestwil heeft gedaan?

Tot ongeveer halverwege het boek ging ik echt helemaal op in het boek. De liefde die opbloeit tussen Alex en Ava is geweldig. Het is aandoenlijk om te lezen hoe de ijzige Alex smelt en Ava helpt om haar verleden te accepteren en haar angsten een plekje te geven.

Vanaf het moment dat het verleden van Alex aan bod komt, wordt het too much en ongeloofwaardig. De hoofdpersonen maken domme keuzes. Ze gaan om met topics als moord en verraad alsof het niets is. Het jaagt mij als lezer de stuipen op het lijf maar dan niet in de positieve zin. Het is bijna eng dat iemand zo'n verhaal kan bedenken, maar nog enger is de reactie van Ava.

Het einde van het boek laat je toch weer een beetje van de schrijfster houden. Dit is de reden dat je het boek kocht en wilde lezen. Kortom: het boek laat me achter in verwarring, maar heeft wel aan mijn verwachtingen voldaan. Als tip zou ik de schrijfster willen geven: soms is less echt more!

Meer recensies van Lisavdb8